Rücklaufmenge mit obd2

Diskutiere Rücklaufmenge mit obd2 im JEEP Grand Cherokee WJ / WG Forum im Bereich Grand Cherokee; Hallo habe Startschwierigkeiten bei meinem Jeep WG. Glühkerzen und relays sind okay. Grüne Dichtungen an Kraftstoffleitung getauscht. Dichtungen...

  1. #1 dreckschleuder12, 14.01.2019
    dreckschleuder12

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    Hallo habe Startschwierigkeiten bei meinem Jeep WG.
    Glühkerzen und relays sind okay. Grüne Dichtungen an Kraftstoffleitung getauscht. Dichtungen railsensor getauscht. Ich möchte jetzt die injektoren Rücklaufmenge prüfen. Geht dass mit wj Jeep Software aus Estland und obd2? In der kostenlos Version? Habt ihr Erfahrungen welche obd Stecker diese Software mit allen Parametern unterstützt? Ersetzt die Software einen Rücklaufmengentest im klassischen Sinne?. Km Stand des Jeeps ist 231000.
    Wer weiß was? Danke schon Mal.
     
  2. hw73

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    Hendrik
    Hallo,

    Nein, die Rücklaufmenge musst Du klassisch messen.

    Gruß Hendrik
     
  3. #3 dreckschleuder12, 14.01.2019
    dreckschleuder12

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    Danke, welche Werte zeigt dann die Software an.? Im Bezug auf den injektor.? Im Chat auf wj Diag wird vom Hersteller gegenteiliges beschrieben. Jetzt bin ich verwirrt.
     
  4. #4 dreckschleuder12, 14.01.2019
    dreckschleuder12

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    Kaido
    Injector test shows how good or bad injectors are. Perfect value for new injectors are near 0.00 and with time injectors will wear out. ECM is measuring RPM of each cylinder and if injector is worn out, then ECM will correct fuel quantity for each injector to keep engine running smooth.
    Measuring must be done with warm engine, injectors must be equal, few examples:
    Some injector has +2 and some has -2.3, total difference is 4.3, it is too much and injectors should be replaced.
    Some injector has +2, other +1,8 etc., total difference 0,2 is pretty good, no need to replace injectors.
    If injectors are not equal, then car can smoke, fuel consumption is high, engine is not running smoothly, in extreme situation car may not start.
    Total difference 2 or less is not a big problem and car can drive well.
    Injectors have codes 1, 2 or 3 stamped on case. To get best performance, same values should be coded into ECM, it can be done through Engine Tests, Injector Learn. Just place correct codes shown on right side and save.
    There is a little trick to optimize fuel consumption with old injectors through changing codes in ECM. With warm engine drive on flat road with cruise and check fuel consumption on ceiling console. Change code on injector you think is working incorrectly and compare fuel consumption again. To get correct results, fuel consumption must be reset from ceiling console every time you are measuring. With such playing fuel consumption can be reduced up to 2 L/100km (best result I know), depends on injector conditions. Of course results can be reversal if initial settings were most optimized, so better is to remember settings before coding.
     
  5. #5 dreckschleuder12, 14.01.2019
    dreckschleuder12

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    Siehe Bild Software wj diag im Play Store nr.5 unter ECM.
     
  6. hw73

    hw73 Jeeper

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    Hendrik
    Das sind die Korrekturwerte für die Injektoren, die das Steuergerät zum Rundlauf des Motors zur Verfügung hat. Weiterhin beschreiben sie das Ändern der Injektoren Klasse. Rücklaufmenge wird hier aber nicht erfasst, die ist ja eher ein Indiz für Verschleiß der Injektoren.

    Gruß Hendrik
     
  7. #7 dreckschleuder12, 14.01.2019
    dreckschleuder12

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    Super danke.
     
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